^Powrót na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Europejski Dzień Logopedy 2018

6 marca 2018 roku przypadał 

Europejski Dzień Logopedy,

który jest  obchodzony  we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Święto to  ma na celu zachęcenie rodziców dzieci,  które mają  problem z mówieniem, by nie zwlekali z konsultacją u specjalisty. Z tej okazji podejmowanych jest szereg działań, które uświadamiają rangę tego problemu.

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie włączyła się także w obchody Europejskiego Dnia Logopedy. Znaczenie tego święta jest niezwykle istotne już na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Z tej okazji podjęto w szkole szereg działań wychowawczych. Były to nauka i zabawa.

Uczniowie pod opieką logopedy przeprowadzili audycję „Z gracją cieszmy się artykulacją”. Dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-III zorganizowano zabawy oddechowe i artykulacyjne „Gimnastyka języka” oraz zabawy z piktogramami.  Uczniowie klas I-III wykonali pomoce logopedyczne, które pomogą w pokonaniu trudności związanych z wadą wymowy. Podczas zajęć świetlicowych odbyły się gry logopedyczne, a uczniowie klas IV uczestniczyli w zabawach z trudnymi głoskami pod nazwą „Łamańce językowe”. Również Rodzice dzieci mających trudności z poprawnym wymawianiem głosek otrzymali materiały  nt. „Zaburzenia mowy, a kłopoty w nauce” oraz zorganizowano dla nich porady i konsultacje logopedy, gdzie mogli uzyskać fachową wiedzę, wskazówki pomagające w niwelowaniu wady wymowy.

Podczas obchodzonego w szkole Dnia Logopedy wręczono dziewięciorgu uczniom z klas 0-III dyplomy za uczestnictwo w Ogólnopolskim Konkursie Logopedycznym „Co Pani Jesień dla mnie przyniesie” oraz rozstrzygnięto Szkolny Konkurs Plastyczny „Szeleszczące i skrzypiące wierszyki”.

IMG 20180307 1134391

DSCN1465DSCN1483DSCN1484

Celem konkursu  było rozbudzanie plastycznej i językowej twórczości, prezentacja umiejętności artystycznych uczniów oraz zintegrowanie wspólnych działań logopedy, pedagoga, rodziców i dziecka nad rozwojem mowy z wykorzystaniem technik plastycznych. Uczniowie mieli za zadanie wykonanie ilustracji, w nazwie której znajdowały się najtrudniejsze głoski języka polskiego.

Na konkurs wpłynęło 29 prac dzieci oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-III.

Na poziomie klas I – III  wyróżniono prace następujących uczniów:

 Dagna Wesołowska  z kl. 3d
 Julia Szymfeld  z kl. 3e
 Klaudiusz Gajdziński  z kl. 1c

 

Na poziomie oddziałów przedszkolnych:

Maria Wojtkowiak z IV oddz. przedszkolnego
Marcel Ostrowski z II oddz. przedszkolnego
Jakub Miętkiewicz z IV oddz. przedszkolnego

Wszystkim autorom prac gratulujemy!!!

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie Rights Reserved.